středa 21. ledna 2009

Sliby chyby


Zase jsem se probudil z jednoho krásného snu, když jsem si k ruce vzal kalkulačku a začal počítat, co mě bude stát koupě nového vozu. Člověk vidí napsáno: Leasing s nulovým navýšením a řekne si, "fajn, to je to, co chci, kopím si auto a zaplatím tolik, co to auto skutečně stojí, jen musím složit o něco vyšší jistinu na začátku."
Ale pozor! Za auto, které stojí 250 000 Kč nakonec nezaplatíte 250 000 (což by logicky ze slovního spojení "s nulovým navýšením" vyplývalo, že?), ale rovných 330 000 Kč, což se mi zdá jako téměř nulové, pokud si odmyslím těch 80 000 Kč, o které přeplatím cenu vozu. poradil jsem se se starým známým panem Googlem a ten mi prozradil, že leasing s nulovým navýšením je ve skutečnosti ten, za který člověk zaplatí nejvíc. A proč? No, protože v ceně leasingu je automaticky zahrnuta i havarijní pojistka a pojištění proti krádeži a tyto pojistky jsou obvykle ty z těch nejdražších, které se na trhu dají sehnat :-)
Takže děkuji kalkulačce za probuzení a teď alespoň vím, že na úvěr od banky nebo od leasingové společnosti si nemá smysl nikdy (opakuji) nikdy nic půjčovat.... Lichváři všech zemí spojte se!

Žádné komentáře:

Okomentovat